Tinta Ungu Milik Luna

Tinta Ungu Milik Luna

May 23, 2013

Veil Vs Shawl

Assalamualaikum penulis blog sekalian
Salam pagi dan salam kasih

Since a week ago, I keep searching and seeking for suitable 'tudung' to wear on my nikah day. Semua ni gara-gara time beli kain kat sebuah gedung kain yang agak very the mahal gitu, saya dah jadi tungging terbalik memikio agenda tudung ni. Ya la, bukannya nak kata lokek tang tudung. Kain pun saya cari yang cantik tapi masih pada harga yang berpatutan. Saya berpuas hati what. Tamau aih saya, nama kata 'package pengantin' haaa teruih pi angkat sepasang dua. Huishhh.. Jangan jadi gelap mata sangat na para hawa sekalian. Anda masih punya kuasa 'customer is always right' kan. So why you have to agree with the salegirls yang promote pakej-pakej semua tu. Maybe la lain orang, lain citarasanya. Lain mereka, lain saya. Takpa la. Lupa sait bab ni.

I go to bab tudung semula. Ha, so kesimpulannya I whispered to fianceè "Takpa la Bibi, kita survey tempat lain. Tak worth..". Sambil senyum, saya buat muka ada some signal. Nasib baik si tunangan seorang yang memahami. Even dia selalu cakap, "Beli ja lah apa yang Sayang nak. Bagi puas hati, betul-betul berkenan." As he knows, me so cerewet but not memilih.

Sepanjang saya bersiap ni, my sil always here for me. Beep..beep... Ada ja text dari dia selang dua tiga hari. Kakak dah beli kasut? Kakak peplum pun ok gak. Kakak, pelamin dah pikiaq cemana? And blablabla.. Yes, Tuhan tu sayang kita. Always does. Sebab tu kita kenalah berprasangka baik selalu. Support my sil tu amatlah saya hargai. I love you, Ze. Then ask her bab tudung.

Me: should I wear tudung lekap ke dahi, or macam budak skolah pakai tu, yang ada awning?
Ze: yang ada awning kak
Me: ok
Few hours then..beep!
Ze: shawl yang kain bawal pun ok gak kak. Ada yang tak rapat ke dahi sangat.
Me: orait orait..
Selang beberapa minit lagi, she asked me "Nak dak buat sendiri ja veil tu." She said beli kain semeter then border lace. I'm smiling. hee... Bukannya apa, tak kisah sangat bab tudung tu.

But she really shows yang dia mau ambil tahu pasai kak ipaq dia yang bakal menyusul hari bahgia ni. Thanks again, you really make my days.

Ini ja lah, kisah veil-shawl saya. Nothing special, but I have one!


P/s: Tengoklah, hari ni tak pun esok lusa mesti my sil tanya and remind apapa lagi. huhu..



Buat elok, dibalas elok.
Budi terperi, diingat ke mati.

No comments :

Post a Comment